fredag 31 mars 2017

Sammanfattning Mars


Lästa böcker i Mars:  6 st
Antal lästa sidor:  1147s.
Tid jag lyssnat:  35 timmar 41 minuter

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva:  1 st
  • Emily Bronte, Svindlande höjder
Totalt avklarade i år: 7 st
  • Kaosutmaningen: 4 st
  • 7. en bok från Oceanien. Fyren mellan haven. M. L. Stedman
  • 14. En bok publicerad innan 2000. Harry Potter and the Philosopher's stone. J. K. Rowling
  • 17. Sista boken i en serie. The Winner's Kiss, Marie Rutkoski
  • 26. En Klassiker. Svindlande höjder, Emily Bronte
Totalt avklarade i år: 19 st.

Påbörjade serier:
  • Harry Potter
Avslutade serier:
  • The Winner's Trilogy
  • Hallahem
Månadens bästa bok:
The Winner's Crime - riktigt ångest och aktionfylld bok. Bra uppföljning g av bok ett.

Månadens överraskning:
Svindlande höjder - inte riktigt vad jag väntat mig och egentligen inget jag borde gilla, men vad bra den var!

Mina tankar:
Mars har dragit förbi alldeles för snabbt och nu ligger årets bästa tidsperiod framför oss. Lite fick jag läst under månaden och det mesta av det var riktigt bra. Den underbara avslutningen på Hallahem fick jag läst och avslutade även en bra ungdomsfantasy i och med de sista två böckerna i The Winner's Trilogy. 

Årets klassiker är också avklarad och detta året blev det Svindlande höjder som inte alls var som jag hade trott, men ändå så bra. Fyren mellan haven var egentligen inget för mig och jag tvivlar på att jag kommer se filmen. 

Nu har jag börjat lyssna på Harry Potter på engelska, så jag har många härliga timmar framför mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar