måndag 31 juli 2017

Sammanfattning Juli


Lästa böcker i Juli: 9 st

  • Umberland, Wendy Spinale. 2/5 
  • Study in Scarlet, Sir Arthur Conan Doyle. 4,5/5
  • The Sign of Four, Sir Arthur Conan Doyle 3,5/5
  • Rebel Spring, Morgan Rhodes (401 s.) (omläsning) 4,5/5
  • Gathering Darkness, Morgan Rhodes (407 s.) (omläsning) 4,5/5
  • Frozen Tides, Morgan Rhodes (413 s.) (omläsning) 4/5
  • Eleanor & Park, Rainbow Rowell (329 s.) 4,5/5
  • En av oss ljuger, Karen M. McManus. 3/5
  • Clockwork Angel, Cassandra Clare (481 s.) (omläsning) 4,5/5

Antal lästa sidor:  2031
Tid jag lyssnat:  29 timmar 9 min

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva:  0 st

Totalt avklarade i år:  9 st
  • Kaosutmaningen: 0 st
  • 27. En hyllvärmare Eleanor & Park, Rainbow Rowell
Totalt avklarade i år:  24 st. Avklarad i April √ (fortsätter dock att pricka av om möjlighet finns!)


  • Goodreadsutmaning: 56/52
Avklarad i Juli √

Påbörjade serier:
  • Sherlock Holmes
  • The Infernal Devices (omläsning)
Avslutade serier:

Månadens bästa bok:


Månadens överraskning:
Jag blev lätt överraskad över att jag fortsätter tycka bättre om Falling Kingdomsserien vid omläsningen.

Mina tankar:
Väldigt mycket bra böcker denna månaden och mycket omläsningar. Det är så mysigt att ha tiden och möjligheten att fullständigt sugas in i böcker. Tack vare semester och avhållsamhet från nät och tv har jag kunnat ägna stora delar av dagarna åt att bara läsa. Du vet... Sådana underbara dagar när man är så inne i läsningen att man fixar middagen lite halvdant för att man har en bok i handen, eller knappt kan byta från nattlinne till kläder för att man inte kan avbryta läsandet. DET mina vänner, är semester! Familjen är dock inte lika övertygad, så jag får nog minska ner lite på läsandet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar