torsdag 11 januari 2018

Lyssningsutmaning 2018



Storytel har en lyssningsutmaning som jag tänkte hänga på. Jag lyssnar ju på en hel del ljudböcker trots allt.

Det fungerar som så att varje månad har ett tema och varje månad försöker man hitta en bok som passar in under det temat och lyssna på den. Jag satsar nog inte på full pott, men klarar jag minst hälften kan jag vara nöjd.

Januari: En äventyrsbok - Skriet från vildmarken, Jack London

Februari: En bok om rymden

Mars: Kvinnliga journalister

April: Mat

Maj: En klassiker - Robin Hood, Howard Pyle

Juni: Ung kärlek - Listen to your heart, Kasie West

Juli: En bok som blivit film - Dorian Greys Porträtt, Oscar Wilde

Augusti: En politikers liv

September: En deckare som utspelar sig i ett annat land

Oktober: En iskall skräckis från Sverige

November: Starka vänskapsband - the Republic of Thieves, Scott Lynch

December: Människan - En högre rättvisa, Hjorth och Rosenfeldt

1 kommentar: